woensdag 19 juni 2024

Jezus zegt dat je huis nog op het zand staat!

"Ik ben geen evangelist!"
"Die moeten de straat maar opgaan..."
"Ik ben er niet geschikt voor!"
"Ik doe het wel met daden"

"Zij zitten niet op Jezus te wachten, toch?!"
"Zij zijn vijanden van God"
"Straks slaan wij mij nog in elkaar"
"Elke keer als ik probeer, is het een ramp..."

"Ik heb die gave niet ontvangen"
"En... ik ben niet eens altijd zeker"
"Waarvan dan niet?"
"Nou dat ik zelf behouden ben..."

Jezus voorzag de slachtpartij van de duivel onder Zijn gelovigen. Hij voorzag dat zij Hem zouden liefhebben, zéér zouden liefhebben. Dat zij graag zouden horen wat Hij zei in de Bijbel maar het desondanks niet zouden doen.

Hij zei: "En al wie huizen of broers of zusters of vader of moeder of vrouw of kinderen of akkers zal verlaten hebben omwille van Mijn Naam, die zal honderdvoudig ontvangen en het eeuwige leven beërven".

Zij zouden alles voor Hem willen doen zoals Bijbelstudies volgen, marathons lopen, vrijwilligerswerk doen, dagelijks Bijbellezen, koffie schenken, conferenties bijwonen, Bijbelscholen volgen, in het pastoraat maar arbeider in Zijn oogst....

"Daar ben ik niet geschikt voor".
Of: "Dat is mij ding niet!"
Of: "Daar heb ik geen gaven niet voor ontvangen!"
Of: "Ik ben geen evangelist hoor!"

Een oneindige rij van verontschuldigingen.

Nee... niet de straten en pleinen op.
Nee... niet in de stegen en achterbuurten van vuilnis.
Nee... dat niet maar wel al dat andere.

Jezus moedigt aan om niet alleen naar Zijn woorden te luisteren en die te horen maar ook te gaan doen wat Hij je opdraagt! Als Hij zegt dat je arbeider in Zijn oogst bent, moet je niet in de wijngaard gaan werken. Hij wil dat je Zijn oogst binnenhaalt!

Als Hij zegt dat Hij een visser van mensen van je wil maken dan moet je niet alleen gaan flyeren. Hij wil dat je gaat vissen en... de netten ophaalt! Hoe krijg je anders de vissen binnenboord?

Als Hij zegt dat je de bediening van de verzoening hebt, dan moet je niet voor jezelf blijven leven. Jezus wil dat je de mensen gaat smeken zich met God te laten verzoenen!
2 Korinthe 5 vers 18 tot en met 21: "En dit alles is uit God, Die ons met Zichzelf verzoend heeft door Jezus Christus, en ons de bediening van de verzoening gegeven heeft. God was het namelijk Die in Christus de wereld met Zichzelf verzoende, en aan hen hun overtredingen niet toerekende; en Hij heeft het woord van de verzoening in ons gelegd. Wij zijn dan gezanten namens Christus, alsof God Zelf door ons smeekt. Namens Christus smeken wij: laat u met God verzoenen. Want Hem Die geen zonde gekend heeft, heeft Hij voor ons tot zonde gemaakt, opdat wij zouden worden gerechtigheid van God in Hem".
Hij bemoedigt je aan om dat Koninkrijk van Hem met geweld in te nemen! Laten wij dan door al de weerstanden heen breken. Tenminste als wij Jezus radicaal willen gaan volgen en door Hem uitgestoten te worden in Zijn oogst!

Het kan ons alles gaan kosten zoals de relaties in ons gezin, familie en kerkelijke gemeente. Wij kunnen zelfs eigendommen, baan en bedrijf kwijtraken!

Jezus zei dat wij moeten sterven aan onszelf zoals een graankorrel sterft in de aarde. Pas dan gaan we vrucht voortbrengen: zielen vangen, geschapen naar Zijn beeld en gelijkenis, met een oneindige eeuwigheidswaarde voor God!

De grote vraag is dan wanneer hijsen wij de witte vlag om Jezus radicaal te gaan volgen?

Ik was vorig jaar in het centrum van Dresden. De anderen gingen winkelen en de stad bekijken. Mijn hart kreunde als ik al die mensen vanbinnen leeg zal lopen, zitten en dingen doen die nooit dat lege gat in hun ziel zouden opvullen. 

Ik ging erop uit. Ik zag een man in een engelenpak zitten. Hij zat te bedelen. 'k Ging ernaast zitten en kreeg een gesprek met hem. Over zijn leven en al heel snel over Jezus. Hij had een katholieke achtergrond. Hij sprak een soort van Sudeten Duits.


Ik het rode boekje in het Duits erbij gepakt en de blijde boodschap van Jezus uitgelegd en samen gebeden. Daar middenin het centrum van Dresden tegen een eeuwenoude kerk aan, nam hij Jezus aan.

De Geest zei vervolgens tegen mij om € 150 te gaan pinnen en hem die te geven. Ik een pinautomaat opgezocht en gepind. Ik wilde toch iets minder geven want € 150 was toch wel véél.... Echter toen ik weer bij hem kwam en twee briefjes van € 50 wilde geven, bleef het derde briefje aan de andere twee plakken (wat een wijze God heb ik toch....) God regelde het gewoon dat ik toch € 150 gaf!


Ik zei gedag en liep van hem weg. Na 50 meter draaide mij om. Hij zwaaide naar mij ter afscheid. Plotseling kreeg ik een dikke keel. Ik wist onmiddellijk dat ik hem weer ging zien in de hemel! De goedkeuring van Gods Geest raakte mij diep en hem ook! Achter hem, tegen de kerk aan, stond zijn fiets met al zijn aardse bezittingen...

Dat is het leven met de Geest van Christus Jezus. Door het geloof ontvangen wij het eeuwige leven. Dat is de eeuwige relatie met God de Vader door Jezus. De hel klapt dan dicht en de hemel open. Thuis gekomen op onze eeuwige bestemming!

In dit leven echter hebben wij een missie van Jezus ontvangen. Dat is niet vrijblijvend maar een opdracht. Door die opdracht te vervullen, krijgen wij toegang tot vrucht dragen van 30, 60 en 100-voud en véél meer!
Lukas 6 vers 46 tot en met 49: "Waarom noemt u Mij: Heere, Heere, en doet niet wat Ik zeg? Ieder die naar Mij toe komt en Mijn woorden hoort en ze doet, Ik zal u laten zien aan wie hij gelijk is. Hij is gelijk aan een man die een huis bouwde: hij groef en diepte uit en legde het fundament op de rots. Toen de hoge vloed kwam, sloeg de waterstroom tegen dat huis aan en kon het niet doen wankelen, want het was op de rots gefundeerd. Maar wie ze gehoord en niet gedaan zal hebben, is gelijk aan een man die een huis bouwde op de aarde zonder fundament. Toen de waterstroom ertegenaan sloeg, stortte het meteen in, en de val van dat huis was groot".
Ons levenshuis bouwen wij daarmee op de rots, zegt Jezus! Want wij horen niet alleen wat Hij zegt maar doen het ook!

De Psalm zingt: "Kom ga met ons en doe als wij!"

Contact
Als je het moeilijk vindt om Jezus te gehoorzamen en erop uit te gaan
, mail naar levendenstromendwater@gmail.com.
Of app naar 06-51046981.
Dan kun je een keer met ons mee de straat op. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten