zondag 29 september 2024

Jezus waste haar zonden af door de doop!

"Ik moet erheen..."
"Dit is het moment"
"Ik wil wedergeboren worden..."
"En vergeving van al mijn zonden!"

Vorig jaar in december zat ik in een behoorlijke stress-periode vanwege mijn zestienjarige dochter Denise en de jeugdzorg. 
‘k Voelde mij totaal niet goed. 
En ik werd onwel tijdens de behandeling van de zaak in de rechtbank. 
Wel had ik voor deze rechtszaak veel gebeden of God mij wilde helpen. 
De rechter heeft geen volledig uithuisplaatsing uitgesproken. 
Toch bepaalde hij dat Denise doordeweeks niet meer thuis mag zijn, alleen in de weekenden. 
En dat is 15 april jl. ingegaan. 
Vanaf dat moment zijn Denise en ik half ingestort. 
Ik had vele lichamelijke klachten gekregen. 
Door de stress, hartritmestoornissen. 
Ik heb alles bij elkaar gebeden of God ons er door heen wilde slepen. 
Ik ging kapot vanbinnen.

Gods’ uitnodiging…
Dat duurde totdat Diego, mijn zoon, een flyer van de doopdienst aan mij doorstuurde. 
Er was een mogelijkheid om mijzelf te laten dopen.
Dit zag ik als dè kans om wedergeboren te worden.
Ik vond het spannend maar wilde de doop doorzetten. 
‘k Had nog een geruststellende mail van Cees gekregen. 
Hij zou mij, samen met Tonny, dopen. 
Hij zei dat veel mensen dezelfde fases doormaken als waarin ik zat. 
En zo ik ben naar Punthorst gegaan.

De natuurvijver waarin ik gedoopt werd op het terrein
van de zorgboerderij ELAH te Punthorst.

Eerst heb ik nog een fijn gesprek met Tonny gehad waardoor ik mij meer ontspande. 
We zongen voor het dopen een aantal opwekkingliederen. 
Eén lied raakte mij héél diep: “Mijn Jezus ik hou van u”. 
Ik begon te huilen tijdens dit lied…

Gods kracht veranderde mij totaal…
Denise, mijn dochter, wilde ook gedoopt worden. 
Wij mochten vertellen waarom we gedoopt wilden worden. Dat vond ik enorm spannend. Vooral omdat het voor een groep mensen was. Dat heb ik altijd moeilijk gevonden.

Hier word ik gedoopt in de Naam van de Vader en in de Naam
van de Zoon 
en in de Naam van de Heilige Geest

Het moment dat ik het water van de vijver inliep waarin ik gedoopt zou worden, voelde ik een soort van elektrische prikkels vanaf mijn buik naar mijn hartstreek.
Mattheüs 28 vers 19: "Ga dan heen, onderwijs al de volken, hen dopend in de Naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest, hun lerend alles wat Ik u geboden heb, in acht te nemen".
Bij de eerste onderdompeling in de Naam van de Vader werd mijn hoofd leeggemaakt. Bij de tweede onderdompeling in de Naam van de Zoon werd mijn hartstreek zacht gemaakt. Net alsof iemand erover heen masseerde. De derde onderdompeling in de Naam van de Heilige Geest was vooral gericht op mijn maagstreek. Die leek te ontknopen. Ik voelde echt een hele druk van mij afspoelen. 

Nadat ik weer boven water was gekomen, werd ervoor mij gebeden voor bevrijding en vervulling met de Heilige Geest. Ik werd toen héél warm vanbinnen.

De tijd erna…
Na het dopen, mocht ik nog iets vertellen. 
Dat ging zonder horten en stoten. 
Dat is echt een wonder te noemen. 
Mensen die bij mijn doop aanwezig waren, zagen ook een complete verandering! 
Dat ik een complete reset ontvangen had in mijn denken, doen en laten. 

Ik voelde mij weer een jonge meid van 15 - 16 jaar. 
Op mijn 15e verloor ik mijn lievelingsleraar die als een vader voor mij was. 
En ik heb nog nooit zo veel pijn gevoeld als toen. 
Ik voelde mij in de steek gelaten want hij was er niet meer. 
Ik moest voortdurend vechten tegen emoties. 
Mijn ouders waren er ook niet op die momenten dat ik ze nodig had. 
Vanaf toen heb ik mij op vele fronten afgezet tegen de wereld. 
En leefde ik in mijn eigen wereld. 
Tot aan mijn doop heb ik door de jaren heen moeten vechten voor bescherming, gerechtigheid, rust en zekerheid echter dat er zo goed als nooit kwam voor mij.
De reden dat de zegeningen voor zondaars nooit komen en uitblijven legt Jesaja ons uit in Jesaja 59 vers 9 tot en met 12:
"Daarom is het recht ver van ons
en bereikt de gerechtigheid ons niet.
Wij zien uit naar licht, maar zie, er is duisternis;
naar stralend licht, maar wij wandelen in donkerheid.
10. Wij tasten als blinden langs de wand,
ja, wij tasten als mensen zonder ogen,
wij struikelen midden op de dag, als in de schemering,
wij verkeren, zoals de doden, in woeste plaatsen.
11. Wij grommen allen als beren,
en wij kirren voortdurend als duiven.
Wij zien uit naar recht, maar het is er niet;
naar heil, maar dat is ver van ons.
12. Want onze overtredingen zijn talrijk voor U
en onze zonden getuigen tegen ons.
Want onze overtredingen zijn bij ons,
onze ongerechtigheden, wij kennen ze".                                      Hij zegt dat onze zonden ertussen zitten waardoor wij leven als blinden zonder ogen in ons aardse bestaan. En alles ons tegen gaat zitten...
De grote ‘reset’…
Nu kwam die 'reset' en kreeg ik de kans om mijn geest in een rustig tempo van meisje naar volwassene te ontwikkelen.
Dat ging voor mijn doen, vrij snel. 
Er vielen veel dingen op z'n plek en ik begreep dat mijn trauma's dieper lager dan ik zelf besefte. 

Door mijn doop echter werd alles verzacht en de genezende heling werd in werking gezet.
God is echt genadig! 
Zijn liefde en genezing zijn sterk voelbaar. 
Het ervaren van die ‘reset’ heeft een paar weken geduurd. 
Toen zwakte dat gevoel wat af. 
Ik moet ook leren door het geloof te leven.

De dag na de doop reed ik op de fiets naar een winkel. 
Plotseling klonk het in mijn hoofd dat ik schijnheilig was als ik door zou gaan met die gelovige dingen. 
Ik was volgens die stem nog een zondaar. 
Ik heb toen gezegd “In Jezus Naam ga weg! Ik ben vergeven!”
En toen ging die aanval weg. 
Ik heb nog wel een paar aanvallen van de duivel gehad maar daar heb ik mij niet door laten misleiden. “Ik weet dat ik vergeven ben. Halleluja!”

Zondevergeving door het afwassen in doopwater...
Al mijn zonden werden daar in dat doopwater weggewassen. Het schuldgevoel dat altijd bleef na mijn zonden (ik heb een sterk geweten), was verdwenen na mijn doop. 

Dat afwassen van zonden voor vergeving ervan staat Handelingen 2 vers 38: En Petrus zei tegen hen: "Bekeer u en laat ieder van u gedoopt worden in de Naam van Jezus Christus, tot vergeving van de zonden; en u zult de gave van de Heilige Geest ontvangen". De oproep van Petrus om zich te laten dopen gaat over het verkrijgen van vergeving van zonden door de doop. Of zoals in Handelingen 22 vers 16 vermeld wordt door Paulus: "En nu, waarom aarzelt u? Sta op, laat u dopen en uw zonden afwassen onder aanroeping van de Naam van de Heere". Hier staat het héél letterlijk dat de doop leidt tot afwassing van zonden terwijl je de Naam van Jezus aanroept! 

Na de eerste onderdompeling in de Naam van de Vader werd mijn hoofd helemaal stilgezet.
Daardoor voelde ik dat het helemaal leeg werd. 
Het besef een zondaar te zijn, was op slag verdwenen. 
Zelfs de herinnering of behoefte om er aan te denken, was weg. 
Daardoor wist ik meteen dat God met Zijn vergeving en heling met mij was begonnen. “Ik ben vergeven!” 


Mijn geweten knaagt niet meer aan mij omdat God mij vergeven heeft. 
Dat reinigen van ons vuile zondige en besmeurde geweten gaat zoals beschreven staat in Hebreeën 9 vers 14: "hoeveel te meer zal het bloed van Christus, Die door de eeuwige Geest Zichzelf smetteloos aan God geofferd heeft, uw geweten reinigen van dode werken om de levende God te dienen!"
Alles heb ik voor God Zijn troon gelegd. 
En ik weet dat Hij mij heeft vrijgesproken van al mijn zonden. 
Daarom voel ik mij vrij en ben ik geen zondaar meer. 
En alle verleidingen die op mij af komen, sla ik af met het bloed van Jezus!

De overwinning op een aanval uit de duisternis... 
De dagen na mijn doop heb ik 3 dagen bijna niet kunnen eten. Er zat “een knoop in mijn maag”. Nadat Cees op de woensdag na de doopdienst, op de Staphorster weekmarkt hiervoor gebeden had, trok héél die knoop weg uit mijn maag. 
Ik kon die avond weer normaal eten!

Ik kan niet anders zeggen dan dat God mij geroepen heeft om mij te laten dopen, Zijn weg te gaan en Hem te volgen. 
Ik ben volledig vergeven en géén zondaar meer. 
Ik kan en wil nog groeien in bepaalde dingen. 
Daarbij krijg ik de hulp van God en mijn medebroeders en zusters in het geloof. 
Héél veel mensen in mijn omgeving zeggen dat ik enorm ben veranderd in de positieve zin. 
Ik ben stukken rustiger geworden en sta in vuur en vlam voor Jezus!

Gods aanwezigheid, altijd al! 
Als ik nu terugkijk dan was God héél mijn leven bij mij. 
Daar heb ik geen moment aan getwijfeld. 
Ik heb een lange periode in mijn leven gekend dat ik alles zo veel mogelijk alleen wilde doen.  
En toch had ik altijd wel in mijn achterhoofd het gevoel dat God bij mij was, bij iedere stap die ik deed. 
Anders had ik niet meer geleefd!
Of ik had vastgezeten.

Maar toch deed ik dingen die niet goed waren. 
Ik vulde mijn leegte met alcohol of seks. 
Door alcohol werd ik gevoeliger en door seks voelde ik mij eventjes geliefd maar achteraf bleek dat niet zo te zijn. 
Ik ben op 24 mei 2019 gestopt met drinken. 
Hierdoor zag ik mijn beschadigde eigenwaarde.  
Zelfs toen ik dronk, heeft God zich een paar keer laten horen. 
“Janny, je bent een parel in Mijn hand”. 
Ik heb, als ik onder invloed was, vaak gehuild en Hem aangeroepen! 
Ik voelde mij dan wel schuldig omdat ik wist dat God mij zo niet wilde zien leven. Hij had toen al grotere plannen met mij.  
Waarschijnlijk voelde ik mij niet goed genoeg om Hem waard te zijn.

Als zondaar het water in...
Aan mij werd gevraagd of als ik, voordat ik gedoopt werd, gestorven zou zijn waar zou ik dan naar toe zijn gegaan. Naar de hemel? Of naar het oordeel en de hel? Het antwoord is dat ik voor mijn doop niet gered was. Ook al had ik toen ik 11 jaar was een keer een engel gezien in mijn kamer. God heeft een aantal keren tegen mij gesproken en mij telkens geholpen toen ik er diep doorzat. Dus Hij was mij nabij maar mijn zonden kleefden nog altijd aan mij. Altijd schuldgevoel, veroordeling en schaamte. Ik had géén vrede met God. Hij was er altijd wel maar ik bleef 'deep down' onrustig ondanks dat God Zich vaak met mij bemoeide. 

En vrijgesproken door God bovengekomen!
Na de doop is er een complete ommekeer gekomen en merk ik dat God Zijn armen om mij heen heeft geslagen. 
En met mij bezig is. 
God is genadig en zéér geduldig voor mij geweest! 
Hij wil mij de weg verder wijzen die ik op moet gaan. 
Soms zal dat met kleine stappen gaan maar die kunnen soms veel betekenis hebben.

Ik weet dat wanneer Jezus terugkomt, Hij mij zal meenemen naar een plek met zoveel liefde en warmte. En mocht ik eerder gaan, ik ben niet meer bang voor de dood. Ik weet nu waar ik naartoe ga als ik sterf. 

Mijn getuigenis van Jezus is profeteren!
Ik hoop met mijn getuigenis mensen op te wekken om zich ook te laten dopen. God wil dat, het staat in Zijn woord! 
Ik luisterde naar Zijn stem en gehoorzaamde!

Ik weet dat God duidelijk met mij bezig is. 
En ik wil in dienst staan van God.
En Hij gaat mij daarbij helpen.
Iedere ‘struggle’ die ik krijg, staat Hij naast mij en pakt mij vast. 
Ik hoef mijn leven niet meer alleen te doen. 

“Glorie aan Jezus, het Lam van God dat ook mijn zonden wegnam!”

Janny Visser uit Steenwijk
Bereikbaar via onderstaande gegevens

Contact
Als je worstelt met de gedachte om je te laten dopen maar niet weet waar je terecht kan, dan willen wij je in de gelegenheid stellen om je in alle rust te laten dopen.

Hier kun je een verslag lezen en filmpjes zien van hoe Janny, haar dochter en nog een moeder gedoopt werden op zaterdagmiddag 31 augustus 2024: https://weblog-staphorst.nl/2024/09/02/3-dopelingen-getuigen-in-punthorst-en-worden-gedoopt-door-onderdompeling/

Daarnaast kunt nog twee blogposten over de Bijbelse dopen hier lezen. 
De eerste blogpost gaat over dat de dopen van Jezus zijn en niet van een kerkelijke instantie of van welk mens dan ook.

De tweede blogpost gaat over dat als je zegt dat je Jezus wil volgen of stelt dat je dat al doet dat je dan gehoorzaam moet zijn en Hem volgen, ook in Zijn dopen.

Dit is een aanbod om je te helpen, om je te steunen om gewillig en vol verlangen gehoorzaam te zijn aan Jezus Die jou in alles is voorgegaan. Je hoeft alleen maar te volgen en doen wat Hij reeds gedaan heeft.

Stuur een mailtje naar levendenstromendwater@gmail.com of een Whatsappje naar 06-51046981. Ik, Cees van Beek, neem dan contact met je op. En a
ls je vragen hebt, laat ook dat gerust weten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten