zondag 25 augustus 2024

'An Old Man Came To Jesus!'

Ik ging vanmorgen even naar het dorp.
'k Moest naar de opticien.
En deed dat op de fiets.
Ik passeerde onderweg een oudere man.
Hij bleek dik in de 80 te zijn.

Ik zei gedag toen ik hem passeerde.
Hij riep mij na: "Wie ben ie?"
Ik keek achterom om te kijken of ik het goed gehoord had.
Opnieuw klonk het zacht en wat piepend:
"Wie bin ie?" Hij was het die mij terug riep.
Ik fietste terug.
Ging naast hem staan en vertelde hoe ik heette.
Kregen een gesprek over zijn leven.
Hij bleek in dit dorp geboren en was al 83.
Hij liep elke dag een stuk maar wel moeilijk.
Ik vroeg of hij naar de kerk ging.
Ja zei hij: in een van de lokale kerken.
Al heel zijn leven.
Was nog niet behouden.
Nog niet gered van oordeel en hel.


Ik een evangelie-boekje gepakt.
Evangelie uitgelegd aan de hand van plaatjes.
Zo eenvoudig voor eenvoudige mensen die als een kind zijn.
Gevraagd of hij via de brug Jezus naar God wilde.
Dat wilde hij: "Wie nu niet?!"
Spreuken 24 vers 11: "Red hen die opgepakt zijn om te sterven, wee als u zich afzijdig houdt van wie wankelend ter slachting gaat".
Ik vroeg zijn hand.
Toen samen een zondaarsgebedje gebeden.
Hij geloofde in Jezus voor vergeving van zonden.
En ontving eeuwig leven!
De Psalm zingt: "Wie Mij aanroept in de nood...
vind Mijn gunst oneindig groot!
Dat gebeurde daar en toen... door Jezus!
Het rode boekje heeft hij meegenomen.
Ik heb hem uitgenodigd voor een bakkie.
Op weekmarkt op het Havenplein!
Op dinsdags...
Hij wist niet of hij dat al lopend kon halen.
Gedag gezegd en doorgefietst naar het dorp.
In Johannes 5 vers 24: "Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: "Wie Mijn woord hoort en Hem gelooft Die Mij gezonden heeft, die heeft eeuwig leven en komt niet in de verdoemenis, maar is uit de dood overgegaan in het leven".
Onvoorstelbaar wat er dan in 5 of 10 minuten gebeurt.
Hij werd als een brandhout uit het vuur gerukt.
Hij wankelde ten dode maar leeft nu voor eeuwig.
Komt nooit meer in het oordeel.
Het verloren Paradijs teruggevonden!
Openbaring 2 vers 7: "Wie oren heeft, laat hij horen wat de Geest tegen de gemeenten zegt. Wie overwint, hem zal Ik te eten geven van de Boom des levens, die midden in het paradijs van God staat".
Hij mag straks met mij en ontelbare menigten eten van die andere boom, die Boom van het Leven Die het Leven Zelf is!

Contact
Als je dat eeuwige leven nog niet in ontvangst hebt genomen, stuur een appje. Dan gaan wij ergens een bakkie drinken en leg ik je uit hoe dat onmiddellijk kunt ontvangen. Foto Freepik

Geen opmerkingen:

Een reactie posten