maandag 22 juli 2024

Jezus gaat mee op vakantie, zeker weten!

"Ik moet er even uit!"
"Even weg uit mijn dagelijkse sleur..."
"Even géén toezicht van wie dan ook"
"Ook niet van al die regeltjes"

"Welke regeltjes bedoel je dan?"
"Nou van... je moet dit!"
"Of... je mag dat niet!"
"Even vrij zijn daarvan"

"Even doen wat ik niet mag!"
"Even doen wat er verboden is!"
"Even doen wat niemand kan zien"
"Even geen pottenkijkers!"

Misschien geloof je het niet dat Jezus met je mee gaat op vakantie. Echter Jezus Zelf zegt dat in Lukas 17 vers 21: “En men zal niet zeggen: Zie hier of zie daar, want, zie, het Koninkrijk van God is binnen in u”. Jezus sprak hierover met Saduh Sundar Singh, een ascetische gelovige Indiër, die leefde van 1888 tot 1929. In zijn boekje ‘At The Master’s Feet’ vertelt hij hierover.


Jezus legde hem eerst uit dat echte blijdschap niet voortkomt uit het zien van Hem in het natuurlijke. 
Want honderdduizenden hadden Hem in levenden lijve gezien toen Hij op aarde leefde. 
Desondanks geloofden velen niet in Hem. 
De ogen van hun hart moesten daarvoor worden geopend. 
Als voorbeeld nam Jezus een blinde die je van alles kunt vertellen over de kleuren bruin, geel en rood. 
Daardoor krijgt hij echter geen enkele notie van hun charme en schoonheid. 
Zo is het ook met geestelijke verblindheid. 
Je kunt van Jezus gehoord hebben, zelfs een uitstekende theoloog zijn maar geen enkele besef hebben van Wie Hij echt is: vol van genade en waarheid.

Ondanks hun verblindheid, zegt Jezus tegen Saduh, “ben Ik aanwezig in ieder mens. Precies zoals een spons in het water en het water de spons gevuld heeft. Het water is echter niet de spons en de spons niet het water. Het blijven verschillende dingen. Zo blijven kinderen (van de wereld) in Mij en Ik in hen. Dit is géén pantheïsme dat leert dat alles en iedereen goddelijk is. Het is het Koninkrijk van God dat is opgericht in de harten van hen die in deze wereld verblijven. En precies zoals het water in de spons, ben Ik in iedere plaats en in alles! Echter zij zijn niet in Mij”.

Je kunt God dus niet ontlopen, ook niet op vakantie. 
Hij is binnenin je en je draagt overal dat appèllerende Koninkrijk in je geweten met je mee. 
Dan blijft er één echte vraag over. “Waarom zou je tijdens deze vakantie Zijn roep vanuit Zijn Koninkrijk om je schoon te laten wassen van de zwartheid van je zonden, niet beantwoorden?”

Jezus gebruikte daarvoor in Zijn gesprek met Sadhu het beeld van houtskool. 
Dat kun je niet schoonwassen, het blijft zwart afgeven. 
Pas als het vuur erin komt en gaat het gloeien dan verdwijnt dat vieze zwarte.
“Zo is het ook”, zei Hij tegen Sadhu, “als een zondaar de Heilige Geest ontvangt. Die doopt met vuur waardoor alle zwartheid van zonde weggedreven wordt. 
Zoals het vuur in de houtskool, zo verblijf ik in Mijn kinderen en zij in Mij en door hen maak Ik mijzelf bekend aan de wereld”.
Neem de ernstige waarschuwing ter harte om niet ongehoorzaam te zijn aan de opdracht om te geloven zoals dat verwoord is in 2 Thessalonicenzen 1 vers 7 en 8: "en aan u die verdrukt wordt, samen met ons verlichting te geven bij de openbaring van de Heere Jezus vanuit de hemel met de engelen van Zijn kracht, wanneer Hij met vlammend vuur wraak oefent over hen die God niet kennen, en over hen die het Evangelie van onze Heere Jezus Christus niet gehoorzaam zijn.
Want waarom zou je je nu niet laten schoonbranden van de zwartheid van je zonden? 
Is er één logische reden voor uitstel te bedenken? 
Ik weet er geen. 
Je leven blijft zo oneindig veel moeilijker als je hier geen gehoor aangeeft. 
De genade tegenwerken is oneindig veel zwaarder dan toegeven dat Hij voor jou aan het kruis geleden heeft om daar de straf voor je zonden te betalen. 
Geloof het, neemt dat aan en je ontvangt vergeving van zonden en eeuwig leven! 
Ik weet dat zo zeker omdat de Bijbel, Gods woorden, dat zegt en ik het ook zelf ervaren heb. Lees hier mijn getuigenis ervan!

Contact
Als je dit moeilijk vindt, mail naar levendenstromendwater@gmail.com. Of app naar 06-51046981.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten