zaterdag 17 februari 2024

Jezus en de duisternis over de aarde...

"Het greep mij aan gisterenavond (18/2)"
"Het liet mij niet los vannacht!"
"Het bedrukte mij vanmorgen..."
"Ik was benauwd!"

De Heere echter sprak tot mij met Psalm 9 vers 10 en 11: "De HEERE is een veilige vesting voor de verdrukte, een veilige vesting in tijden van benauwdheid. Wie Uw Naam kennen, zullen op U vertrouwen, omdat U, HEERE, niet hebt verlaten wie U zoeken".

Hier wat er gebeurde en waarom.

Vannacht en vanmorgen was er benauwdheid in mijn ziel. 
De huidige ontwikkelingen bedrukken mij als ik zie wat er zich op het morele vlak afspeelt in ons land en in de kerken. 
Het lijkt een-niet-te-keren tsunami die alles op zijn weg wegvaagt. Een niet-aflatende-stroom van ongerechtigheden overspoelen ons! 
Het leven is een vernietigende wildernis zonder uitzicht geworden als je daarin terecht bent gekomen.

De tijden van grote benauwdheid zijn aangebroken voor de wereld om ons heen en... voor de Bruid van Heer Jezus Christus. 
Men wil niet meer alleen dat ik en anderen allerlei seksuele zonden openlijk aanzien. Dat ook maar men gaat zelfs zover dat ik die zonden moet goedkeuren. Dat ik hierin meega en meevier wat zij te vieren hebben. Ook binnen de gemeente van Jezus Christus! 
Waar is nu het verschil nog tussen kerken en de wereld?
Is ook de gemeente van Jezus niet ernstig vervuilt met werelds denken en doen?

Men wil heersen over je ziel! 
En je dwingen om, dat wat God een gruwel noemt, wij, jij en ik, dat uit liefde aanvaarden! 
En dat is nog niet genoeg, wij moeten het ook openlijk goed gaan noemen. Publieke reclames met zoenende mannen met mannen 


en liefkozende vrouwen met vrouwen worden je al jaren bij bushokjes opgedrongen. 
Tegenwoordig echter kun je ook, op het reclamebord van een bushokje, een man zien die zwanger is. 
Wij sputteren een beetje en dan verdwijnt het om op een andere plek weer terug te komen. 
Het lijkt een-alles-vernietigende veenbrand die zich razendsnel verspreidt.

Dat willen heersen over je ziel, over hoe je volgens hen moet gaan denken, is een zeer gevaarlijke culturele en kerkelijke ontwikkeling. 
Dat komt neer op wat er in totalitaire regimes gebeurd. 
Ook daar willen zij over het denken en doen van hun burgers heersen. 
En zo macht over hen uitoefenen en hen marionetten maken. Gewetensvrijheid en vrijheid van meningsuiting staan daardoor zwaar op de tocht.

Je ziet het in de maatschappij voor je ogen gebeuren in de laatste decennia. 
Ook in steeds meer kerken! 
Je hoort daar kwaad, goed noemen. 
Het vergiftigt het denken en doen van burgers en kerkgangers. 
En dat terwijl de Bijbel zeer ernstig waarschuwt tegen degenen die dit stimuleren en uitdragen in hun kerkelijke gemeente. 
Jesaja zegt in hoofdstuk 5 vers 20 het volgende.
Wee hun die het kwade goed noemen en het goede kwaad;
die duisternis voorstellen als licht, en licht als duisternis;
die bitter voorstellen als zoet en zoet als bitter”.
Todd White kwam dit in volle omvang tegen op het zevendaagse carnaval in Rio de Janeiro afgelopen week: volslagen losgeslagen gekte. 
Hij keek achter de schermen bij de feestvierders en zag gebroken, verloren en verwarde jongeren en ouderen. 
Seksueel in de war en zoekend naar betekenis in hun leven zoals de Bijbel ons dat laat zien. 
Todd zag dat letterlijk voor zijn ogen gebeuren.

Het kruis van Jezus omwikkelt met de regenboogvlag! Zij die dit deden,
zullen er niet aan gedacht hebben dat het een beeld van de geestelijke
werkelijkheid is. Want ook daarvoor heeft Jezus geleden en ook die mensen
tot zich getrokken op het kruis. In Johannes 12 vers 32 staat: "En Ik,
als Ik van de aarde verhoogd ben, zal allen naar Mij toe trekken".

En daarom wachten ook deze mensen op het openbaar worden van de kinderen van God.
Kinderen van het licht die van Jezus getuigen, spreken over hun eeuwige bestemming en hun zaligheid en met hen bidden.
Hen naar Jezus leiden en de werken van de boze in hen verbreken, helen en genezen door de kracht van Gods Geest!

Neem alstublieft even de tijd om dit korte filmpje te bekijken. 
Ook dominees en pastoors die dit kwaad, goed noemen, worden in dit filmpje opgeroepen zich grondig ervan te bekeren. 
Er kleeft bloed aan hun handen, aldus Todd White.
Uiteindelijk zullen wij, u en ik, allen voor de rechterstoel van Christus gedaagd worden zoals er staat in 2 Korinthe 5 vers 10: “Want wij moeten allen voor de rechterstoel van Christus openbaar worden, opdat ieder vergelding ontvangt voor wat hij door middel van zijn lichaam gedaan heeft, hetzij goed, hetzij kwaad”.
En de grote vraag is of je daar rechtop kan staan als wedergeboren gelovige?
En je je dan moet verantwoorden over dat wat een heilig en liefdevol God een gruwel genoemd heeft, en jij dat goed hebt verklaard! 
Je zult de vraag moeten beantwoorden waarom je niet voor Gods kant gekozen hebt maar voor die van zijn grote tegenstander de satan, de oude slang, voor de rode draak die oorlog voert tegen onze zielen?!
Waarom je gekozen hebt voor de mensenmoordenaar vanaf het begin en de aartsleugenaar waarin geen enkele waarheid is?
En waarom je al die jongeren en ouderen hierdoor hebt aangemoedigd openlijk te gaan en blijven zondigen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten